Träning

Välkomna att träna bordtennis med Bohus IF Bordtennis!

Alla är välkomna att träna hos oss, men för att kunna träna hos oss behövs hjälp av barnets förälder eller anhörig på träningen.

Detta är ett måste om barnet ska kunna lära sig spela bordtennis. Bordtennis är en individuell sport som tränas två och två. Det som du som medföljande förälder eller anhörig behöver klara av, är att slå tillbaka bollen så att barnet får lite ”mängdträning” och bygger upp koordinationen. Våra tränare styr träningen, men de räcker inte till för att spela med varje enskillt barn på träningen. Därav att vi behöver förälders eller anhörigs hjälp på plats.

Barnen skall vara ombytta och ha inomhusskor. Pingisrack finns att låna, dock är det viktigt för barnets utveckling med ett eget rack så snart som möjligt. Tränare hjälper er gärna med val av rack och tillbehör. Nytillkomna har möjlighet till 3 fria träningstillfällen.
Om ni därefter vill fortsätta klickar ni på fliken "Börja träna bordtennis" och följ instruktionerna för att bli medlem.

Partners
Arrangemang