Funktionärskap

”Jag har betalt medlemsavgift och träningsavgift, räcker inte det?”

Bohus IF är en ideell förening som bygger på din medverkan. För att våra barn och ungdomar skall kunna träna och tävla så behöver vi få in pengar i klubben. Klubbens huvudsakliga inkomstkällor är våra egna arrangemang ”Jennylunds sommarspel”, ”Ale Trail Race” etc. samt funktionärsuppdrag under Göteborgsvarvet. Istället för att våra barn och ungdomar skall behöva sälja bingolotter, strumpor, kakor och liknande ber vi er föräldrar att ställa upp som funktionärer under dessa och liknande tillfällen.

Det är obligatoriskt för alla aktiva i föreningen, att ställa upp med funktionärer till våra arrangemang och övriga uppdrag.

• oavsett ålder på den aktive och hur länge han eller hon varit med i föreningen
  • oavsett om den aktive är med på tävlingar eller bara deltar på träningar
  • oavsett om man är engagerad i annan förening

Ni läser mer om uppdragen och anmäler er under rubriken ovan "Anmälan funktionärsuppdrag"