Funktionärsanmälan 2018

Varför ska jag behöva hjälpa till som förälder?

”Jag har betalt medlemsavgift och träningsavgift, räcker inte det?”

Bohus IF är en ideell förening som bygger på din medverkan. För att våra barn skall kunna träna och tävla så behöver vi få in pengar i klubben. Klubbens huvudsakliga inkomstkällor är våra egna arrangemang ”Ale inomhusspel”, ”Jennylunds sommarspel” och ”Ale Trail Race” samt funktionärsuppdrag under Göteborgsvarvet. Istället för att våra barn och ungdomar skall behöva sälja bingolotter, strumpor, kakor och liknande ber vi er föräldrar att ställa upp som funktionärer under dessa och liknande tillfällen.

Som förälder förväntas ni ställa upp vid antingen ”Ale Trail Race” eller ”Jennylunds sommarspel” och dessutom vid minst ett tillfälle under Göteborgsvarvsveckan. Till Ale inomhusspel anmäler ni er som funktionärer i samband med att ni anmäler era barn till tävlingen.

Under året dyker det också upp andra arrangemang där klubben kan behöva er hjälp. Exempelvis vid fixardagar vår och höst och som funktionärer vid Göteborgs Friidrottsförbunds större arrangemang.

Ni väljer minst ett av följande tillfällen:

Ale Trail Race söndag 5 augusti 2018 kl 10-17 iordningställande av banor (FULLT)

Ale Trail Race fred 10 + sönd 12 augusti 2018 kl 16-20 iordningställande av evenemangsområde (FULLT)

Ale Trail Race lördag 11 augusti 2018 kl 8-17 funktionär

Jennylunds sommarspel söndag 12 augusti 2018 kl 8-17 funktionär (FULLT)

Ni väljer minst ett av följande tillfällen:

Parkering Valhalla fredag kväll 18 maj (FULLT)

Parkering Valhalla lördag 19 maj (FULLT)

Banvakt på Vasagatan under Göteborgsvarvet lördag 19 maj

Banvakt på Linneplatsen/Slottskogen under Göteborgsvarvet lördag 19 maj

Parkering Högsbo söndag 20 maj (FULLT)

Observera

De som inte anmäler sig kommer att bli utplacerade på tillfällen då de förväntas hjälpa till.

Varje funktionärstillfälle har ett begränsat antal platser och ”först till kvarn” gäller.

Om ni inte har möjlighet att hjälpa till vid ovan nämnda uppdrag så ange orsak till detta i funktionärsanmälan. Ni kommer då bli tilldelade ett annat uppdrag, såsom gräsklippning på Jennylund, städning av klubbstugan, funktionärssamordnare eller liknande.

Tränare och andra som har ansvarsuppdrag i föreningen är undantagna från dessa krav.

Ni anmäler er via denna länk.

Vid frågor kontakta kansli@bohusif.se

Arrangemang